Persbericht: Nieuwe prijsdoorbraak in online boodschappen

Categorie: Over Stockon Leestijd: 3 minuten
Deel:

16 oktober 2018 –  Wie liever niet wil sjouwen met zware boodschappen, bestelt deze liever online. Dit brengt tot nu toe nog soms extra kosten met zich mee, maar toch claimen verschillende aanbieders al de goedkoopste te zijn. Boodschappenservice Stockon onderzocht in hoeverre deze claims klopten bij een groot aantal verschillende bestellingen. Er kan duidelijk worden geconcludeerd dat geen enkele online supermarkt in 100% van alle bestellingen de goedkoopste is en bestaand onderzoek zoals bijvoorbeeld dat van de consumentenbond of Kassa een onvolledig beeld schetst. Zo worden bijvoorbeeld kortingsmechanismes en minimale bestelbedragen niet goed meegenomen in de verschillende onderzoeken. Ook kon worden geconcludeerd dat bij een compleet onderzoek, Stockon zelf in meer dan 90 % van alle gevallen de voordeligste is. Hierbij werden zowel online als traditionele supermarkten meegenomen.

Eerder onderzoek is te selectief

Stockon is niet de eerste die onderzoek doet naar de voordeligheid van (online) supermarkten. De boodschappenservice werd onder andere voorgegaan door de Consumentenbond en Kassa. Hierbij werden zowel Jumbo, Picnic al uitgeroepen tot voordeligste keus en AH de partij met de meeste aanbiedingen. Afgelopen weekend nog werd door deze selectieve methode Lidl door Kassa gekroond tot de goedkoopste voor het “biologische boodschappenmandje”. Deze prijsvergelijkingen vertellen echter niet het hele verhaal, want de manier van onderzoek is vaak erg selectief. Zo wordt er slechts een kleine steekproef genomen van het aantal bestellingen en het totale assortiment. Daarnaast worden niet alle acties en kortingsmechanismes juist meegenomen. Ten slotte wordt er geen rekening gehouden met boodschappenservices met minimale bestelbedragen en bezorgkosten. Er wordt dus niet goed gekeken naar wat de consument onderaan de streep kwijt is in alle gevallen.

Hierdoor is het in feite niet mogelijk te claimen dat de ene boodschappenservice in 100% van de gevallen goedkoper is dan de ander. Er is namelijk altijd een bestelling te bedenken, die bij de diverse aanbieders een zo voordelig mogelijke uitkomst heeft. Bovendien werd nieuwkomer Stockon niet meegenomen in de eerder genoemde testen, waardoor zij het hoog tijd vonden om zelf op onderzoek uit te gaan.

De voordeligste

Een overvolle agenda, lange dagen op kantoor en dan ook nog ’s avonds naar de supermarkt? Een waste of time voor velen – die tegenwoordig vermeden kan worden door online boodschappen te doen. Echter tot nu toe, lijken de soms pittige kosten niet altijd op te wegen tegen het gemak. Stockon vergeleek de afgelopen maanden duizenden ‘boodschappenmandjes’ over een periode van 3 maanden met de online prijzen van AH, Jumbo en Picnic. Hieruit bleek dat Stockon onderaan de streep in meer dan 90% van de gevallen de voordeligste boodschappenservice is.  Naast de kassakorting die Stockon biedt betaald de consument geen bezorgkosten en worden de boodschappen rechtstreeks van de producent geleverd. Dit levert voordeel op voor de consument. Hiermee is  online boodschappen doen een voordelig alternatief geworden voor zelf naar de supermarkt te rijden.

Over Stockon

Stockon is een nieuwe speler op de markt als het gaat om boodschappen aan huis bezorgen. Stockon bezorgt jouw wekelijkse boodschappen overal in Nederland en gegarandeerd klimaatneutraal bij je thuis. Gebruik maken van Stockon is gratis en bezorging kan in een vast ritme of in losse leveringen.

De app van online boodschappenservice Stockon is kosteloos te downloaden in de App Store (iOS) en op Google Play (Android).

DOWNLOAD PERSMATERIAAL

Deel:

Ook voordelig boodschappen doen?_

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief