Veelgestelde vragen

Kan ik mijn bezorgingen ook even pauzeren? En hoe zit het eigenlijk met betalen? We hebben deze en andere veelgestelde vragen voor je op een rijtje gezet.

Beginnen met iets nieuws kan best eng zijn. Je kent het niet en je hebt nog veel vragen. Daarom hebben wij even de meest gestelde vragen op een rijtje gezet. Zo kan jij in alle rust zoeken naar het antwoord dat je nodig hebt. En staat je vraag er niet tussen? Klik dan op het chatbolletje rechtsonder op de pagina. Daar zit onze klantenservice klaar om jouw persoonlijke vraag te beantwoorden. Of gewoon om een goed gesprek te hebben. Het kopje koffie moet je er dan bij bedenken.

Vragen over onze service

  • Sluit ik bij jullie een abonnement af?

    Nee, zeker niet! Gebruik maken van Stockon is gratis. We kunnen langskomen in een bepaald ritme, maar je kan ook kiezen voor een eenmalige levering. In de app sla je Stockon gemakkelijk een keer over, of zet je met hetzelfde gemak de hele dienst stop.

    Rene – Chief Platform Officer

  • Krijg ik dan bij elke levering dezelfde boodschappen?

    Nee, geen zorgen. Na elke levering doen wij een voorstel van de producten waarvan we denken dat je ze de volgende keer weer nodig gaat hebben. Je kan deze suggesties gemakkelijk aanpassen in de app. Jij blijft dus baas over je eigen boodschappen.

    Dennis – Marketing & Communicatie

  • Hoe en wanneer betaal ik?

    Je eerste bestelling betaal je via iDEAL of creditcard. Heb je gekozen voor een leverritme? Dan machtig je ons met deze eerste betaling ook om de volgende bezorgingen bij je af te schrijven. Daarna zal je pas na je levering betalen!

    Mechteld – Product Owner

  • Is er een minimaal orderbedrag?

    Nee, er is geen minimaal orderbedrag. Je bestelt gewoon lekker zoveel je wilt. We rekenen bij een bestelling van minder dan €25- wel €2,49 bezorgkosten.

    Esther – Customer Care

  • Wat doet Stockon aan duurzaamheid?

    Stockon is de eerste klimaatneutrale boodschappenservice van Nederland. Om dit te verwezenlijken werken we samen met onafhankelijke partners die onze uitstoot meten, en die compenseren we. Daarnaast zijn we constant bezig met het innoveren van de service om het bezorgen van boodschappen zo efficiënt mogelijk te laten gebeuren. Meer lezen over ons klimaatneutrale plan lees je hier.

    Carmen – Duurzaamheidscoördinator

  • Hoe kan ik jullie bereiken?

    In onze app zit een handige chatfunctie waar ons team elke doordeweekse dag van 09.00 tot 21.00 en in het weekend van 10.00 tot 20.00 klaar zit voor jouw vragen. Niet zo’n chatter? Je kan ons ook een mailtje sturen op support@stockon.nl.

    Esther – Customer Care

Vragen over onze producten

  • Kan ik ook verse producten bestellen?

    We bezorgen ook verse producten, zoals zuivel, versgebakken brood en sinds kort ook groente en fruit! Deze producten komen rechtstreeks van de producent, zodat ze verser dan vers bij jou afgeleverd kunnen worden.

    Benjamin – Product Owner

  • Werken jullie ook met aanbiedingen of korting?

    Regelmatig voegen we aanbiedingen toe in de app. Deze herken je aan de oranje-gekleurde prijzen. Ook hebben we een uniek kortingsmechanisme dat je korting geeft op je hele mandje. Hoe meer producten je laat bezorgen, hoe hoger de korting, Zo krijg je al 5% bij € 25,-! Op deze manier zijn jouw favoriete producten altijd in de aanbieding.

    Stephan – Chief Executive Officer

  • Hebben jullie een huismerk?

    Jazeker. Wij werken samen met de Belgische Colruyt supermarktketen en kunnen daardoor het voordelige huismerk Boni Selection aanbieden. Bij dit merk ontvang je Belgische kwaliteit voor Hollandse prijzen. En het is alleen verkrijgbaar bij Stockon!

    Sven – Sourcing Manager

  • Hoe bepalen jullie wat er in het assortiment wordt opgenomen?

    Wij werken met een wishlist. Dit betekent dat je aan ons door kan geven welke producten je mist in ons assortiment. Wij gaan bij genoeg animo onze uiterste best doen om het gevraagde product in het assortiment op te nemen. Daarnaast voegen we ook producten toe die naar ons idee handig of essentieel voor het assortiment zijn.

    Esther – Customer Care

  • Wat moet ik verwachten van de houdbaarheidsdatum?

    We streven ernaar om de meeste producten te leveren met nog een maand houdbaarheid. Op een aantal producten uit het assortiment is dit echter niet mogelijk en daar streven we naar 14 dagen houdbaarheid. Onze zuivelproducten zijn langer houdbaar dan in de supermarkt, aangezien ze rechtstreeks van de producent geleverd worden!

    Sven – Sourcing Manager

Vragen over de bezorging

  • Leveren jullie ook bij mij thuis?

    Wij bezorgen in heel Nederland, behalve op de Waddeneilanden.

    Stephan – Chief Executive Officer

  • Voor welke bezorgtijden kan ik kiezen?

    We bezorgen doordeweeks in tijdvakken van 2 uur tussen 17:00 – 22:00 en op zaterdag tussen 08:00 en 13:00.

    Paul – Chief Operations Officer

  • Als ik nu bestel, wanneer kan ik dan de boodschappen ontvangen?

    We hebben minimaal 26 uur nodig om een bestelling in orde te maken. Wanneer je voor 17:00 besteld ontvang je jouw boodschappen op z’n vroegst de volgende dag in de avond. Wanneer je op vrijdag na 12:00 besteld, is het eerstvolgende levermoment op maandagavond.

    Rene – Chief Platform Officer

  • Wie bezorgt de producten bij mij thuis?

    Jouw boodschappen worden bezorgd door het Foodnetwerk van PostNL. Dit is een netwerk wat speciaal ontwikkeld is voor het transport van voedsel en andere levensmiddelen. Dit betekent dat de bezorgers getraind zijn om voorzichtig om te gaan met de levering, dat je levering in een stevige en veilige doos aankomt en dat je kiest voor een tijdvak van twee uur. Veel voordeel zonder extra kosten!

    Paul – Chief Operations Officer

  • Betaal ik bij jullie bezorgkosten?

    Bij leveringen van minder dan €25,- betaal je €2,49 bezorgkosten. Bestel je meer dan €25,-, dan is de levering helemaal gratis!

    Dennis – Marketing & Communicatie

  • Kan ik bij jullie notities achterlaten voor de bezorger?

    Dat kan zeker. In de app onder “Mijn Stockon” kan je speciale wensen voor je levering aangeven. Heb jij dus een speciale plek waar de bezorger jouw boodschappen neer kan zetten? Dan kan je dat gewoon bij ons aangeven.

    Mechteld – Product Owner

Vragen over de app

  • Kan ik ook via de website bestellen?

    Helaas hebben we geen webversie, al onze bestellingen en de betalingen lopen via de app. Wie weet gaan we ooit een web-omgeving bouwen, maar dit staat niet op de planning.

    Mechteld – Product Owner

  • Kan ik de dienst pauzeren of stoppen? En hoe?

    Bij Stockon zit je nergens aan vast. Wil je dus de volgende levering overslaan of gewoon Stockon voor onbepaalde tijd niet ontvangen? Dat regel je met één druk op de knop in onze app. We hebben geen opzegtermijn, dus het is gelijk geregeld.

    Esther – Customer Care

  • Ik wil mijn vrienden laten kennismaken met Stockon. Hoe helpen jullie daarbij?

    In de app kan je jouw persoonlijke kortingscode vinden. Met de deel-knop kan je deze code binnen een paar seconden delen met jouw vrienden, buren, familie, het maakt niet uit. Plaatst een van jouw vrienden met jouw code een levering? Dan ontvang jij €10,- stocktegoed. En jouw vriend ook €10,- korting op de eerste levering. Zo kunnen jullie samen genieten van voordelige boodschappen.

    Dennis – Marketing & Communicatie

  • Wat is stocktegoed precies? En wat kan ik ermee?

    Stocktegoed is onze manier van korting sparen. Heb je een actiecode? Of heb je een vriend aangedragen voor Stockon? Dan ontvang je van ons stocktegoed. Hiervan wordt maximaal €10,- ingezet bij een levering vanaf €25,-. Daarbovenop komt ook nog het voordeel van ons unieke kortingssysteem. Je bekijkt jouw stocktegoed gemakkelijk in de app. Meer weten? Kijk dan op deze pagina.

    Willem – Marketing & Communicatie